შეფასების რუბრიკები 2018-2019 ს/წ
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა.
კონკრეტულ მოსწავლეს თითოეული კრიტერიუმის გასწვრივ ენიჭება შესაბამისი ქულა,
ჯამდება ყველა კრიტერიუმშიმიღებული ქულები,და იყოფა ექვსსზე(გამოითვლება საშუალო არითმეტიკული)
მე-3 დონე 8-10 ქულა
|
მე-2 დონე. 5-7 ქულა
|
1-ელი დონე.1-4 ქულა
| |
მოსმენა
|
ყოველთვის ისმენსა და
თვალყურს ადევნებს
ორატორს
|
ხშირად უსმენსა და უყურებს ორატორს
|
იშვიათათ ისმენსა და უყურებს ორატორს
|
საუბარი
|
მკაფიოდ მეტყველებს და
უყურებს მსმენელს
|
ძირითადად მეტყველება გასაგებია და უყურებს
მსმენელს
|
მეტყველება არამკაფიო არის დამსმენელს უჭირს
გაგება
|
არავერბარული კომუნიკაცია
|
შეუძლია ეფექტორად აღიქვას და გამოიყენოს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმები
(თვალით ჟეტებით,გამომეტყველებით
და ხმით)
|
ხშირად შეუძლია დაამყაროს არავერბალური
კონტაქტი
|
იშვიათად იყენებს არავერბალური
კომუნიკაციის ფორმას
|
მონაწილეობა
|
უჩვენებს ინტერესს დისკუსიის თემისადმი
საჭირო კომენტარებისა და აზრების გამოთქმით
|
ძირითადად გამოხატავს
ინტერესს.კომენტარები და აზრები ყოველთვის არაა თემის შესატყვისი
|
მცირე ინტერესი აქვს
არ გამოხატავს ან ვერ უკავშირებს თავის მოსაზრებას სადისკუსიო თემას
|
კოოპერაცია
|
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან აცლის სხვებს აზრის გამოთქმას და იცავს დისკუსიის წესებს
|
ძირითადად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან,ზოგჯერ ერთვება საუბარში ძირითადად იცავს დისკუსიის წესებს.
|
იშვიათად თანამშრომლობს და იცავს დისკუსიის წესებს
|
მოსაზრებების არგუმენტირება
|
მოსაზრება ორიგინალური არის და გამყარებული არის ფაქტებით,ცნებებით,არის ლოგიკური კავშირი
საკითხთან
|
მოსაზრების გასამყარებლად გამოყენებული არის სადაო ფაქტები და ცნებები
|
მოსაზრება მოკლებული არის ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და არარის გამყარებული ფაქტებით
|
შეფასების კომპონენტები გეოგრაფიაში
1. საკლასო სამუშაო
ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარეი
1. პრობლემის გააზრება
*-კომუნიკაცია
*-სწავლა
*-თანამშრომლობა
*-საზოგადოებრივ ცხოვრებაში აქტოური მონაწილეობა
*-შემოქმედობითობა
*-დროის ისტორიული გაგება
*-გარემოზე პასუხისმგებლობა და ზრუნვა
*-ისტორიული კვლევა
*-გეოგრაფიული კვლევა
*-სივრცეში ოროენტირება
*ისტორიული ეპოქის განცდა
* თვალსაჩინოების გამოყენება
ცოდნა ფასდება თითოეული საგნისა და კლასის პროგრამული შინაარსის მიხედვით.
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით
*-თემასთან დაკავშირებული დასმული კითხვებით
*-დასმულ კითხვებზე გაცემული პასუხით
*-განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობითა და ანალიზით
*-განხილული მოვლენებისა და პროცესებისადმი საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვით
*-დასმული პრობლემის გზის შთავაზებით
*-ჯგუფურ მუშაობაში შტანილი წვლილით
*-დისკუსიაში მონაწილეობის სიხშირით
*-ახსნილი ცნებების და ტერმინების განმარტებით და გამოყენებით
*-მოვლენებისა და პროცესების განხილვისა საკუთარი მოსაზრებების დასაბუთებით
*თვალსაჩინოების გამოყენებითა და შექმნით
*-პრეზენტაციით
*-დროის ლიმიტით
*-დისკუსიაში გამოთქმული მოსაზრებებითა და არგუმენტებით.
2. საშინაო დავალება
2. ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები;
*-პრობლემის გააზრება
*-ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზება
*კავშირებისა და მიმართებების დადგენა
*კომუნიკაცია
*-სწავლა
*- თანამშრომლობა
*პრობლემის გადაჭრა
*შემოქმედებითობა
*-ისტორიყლი დროის გაგება
*-გარემაზე პასუხისმგებლობა და ზრუნვა
*-ისტორიულ-გეოგრაფიული კვლევა
*-სივრცეში ორიენტაცია
*-თვალსაჩინოების გამოყენება და შექმნა
*-კრიტიკული აზროვნება
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით
*-ცნებებისა და ტერმინების ტერმინების განმარტებებიტა და გამოყენებით
*-მოვლენებისა და პროცესების განხილვისას მისაზრებების არგუმენტირებით
*-დასმულ კითხვებზე გაცემული პასუხებით
*-თვალსაჩინოების გამოყენებით და შექმნით
*-პრეზენტაციით,დისკუსიაში გამოთქმული მოსაზრებებით,წერთი ნამუშევრის სექმნით
შემაჯამებელი შეფასება
ფასდება შემდეგი უნარები
3. კრიტიკულ პირობებში (ტესტის,საკონტროლო და სხვა.)ცოდნისა და უნარების გამომჟღავნება
*-პრობლემის გააზრება
*-ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზება
*_კავშირებისა და მიმართებების დადგენა
*-კომუნიკაცია
*-ისტორიულ გეოგრაფიული კვლევა
*-პრობლემის გადაჭრა
-*-შემოქმედებითობა
*-სივრცეში ორიენტირება
*-ისტორიული ეპოქის განცდა
*-თვალსაჩინოების გამოყენება და შექმნა
*-გარემოზე პაუხისმგებლობა და ზრუნვა
*-კრიტიკული აზროვნება
შემაჯამებელი სამუშაო სრულდება როგორც ზეპირი(დისკუსია,ინსცენირება) და წერითი (ტესტი, ნაშრომი ისტორიულ - გეოგრაფიული თემა) ისე შერეული(პრეზენტაცია ანპროექტის წარდგენა) სასწავლო პროცესის გარკვეული ეტაპის დასრულების შემდეგ.
*
შემაჯამებელი დავალების ტიპები
*-კითხვა/პასუხი *-თემა /ესე *-კვლევა *-კონფერენცია
*-საკონტროლო წერა *-პროექტი *-პრეზენტაცია
*ტესტირება *-რეფერატი *- დისკუსია/დებატები
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
ამ შმთხვევაში მოსწავლეებს თიტოეულ კრიტერიუმში ენიჭება ნული(0) ან ერთი(1) ქულა საბოლოო ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი. მაქსიმალური ქულა არის 10 ქულა
საინტერესო შესავალი პრობლემის
იდენტიფიცირება
|
1
|
კვლევი/ნაშრომის წარმოჩენის უნარი
|
1
|
შემოქმედებითი უნარი
|
1
|
პრობლემის გადაჭრის გზების შეთავაზება
|
1
|
თემის გასაგებად წარმოდგენა (ლოგიკური
ჯაჭვი)
|
1
|
საუბარი (გამართული ტემბრი)
|
1
|
თვალსაჩინოების გამოენება
|
1
|
აუდიტორიასთან კონტაქტი
|
1
|
ინფორმაციის ფლობის უნარი(ადექვქტური
კითხვა პასუხი)
|
1
|
დროის ლიმიტის დაცვა
|
1
|
პროექტის შეფასების რუბრიკა გეოგრაფიაში
მაქსიმალური ჯამური ქულის გაყოფით სამზე მოხდება მოგროვილი ქულების 10-იან შეფასებაზე გადაყვანა
ელემენტარული 1ქულა
|
მისაღები 2ქულა
|
ოსტატური 3ქულა
| |
1. მიზანი
|
არ არის კარგად გამოკვეტილი
ბუნდოვანი არის
|
ხდება ერთ მიზანზე ფოკუსირება
|
კარგად გამოკვეთილი მიზნები
მარტივად აღსაქმელი
|
2.ორგანიზება
|
სუსტად ორგანიზებული არ არის იდეებს შორის ლოგიკური ჯაჭვი,რაც აბნევს მსმენელს.
|
გააზრებულია თანმიმდევრობა ორგანიზების ნიშნებით,ზოგი გადასვლა იდეებს შოროს არის მარტივი,ზოგი გაუგებარი.
|
კარგად ორგანიზებული ფორმატი,ლოგიკური გადასვლა ერთი იდეიდა მეორეზე,რაც ზრდის პროექტის ეფექტურობას.
|
3.შინააერსის კორექტურობა
|
ხშირად გვხვდება სეუსაბამო მცდარი ინფორმაცია
|
ძირითადად კორექტულია ზოგიერთი შეუსაბამო ან მცდარი ინფორმაციით
|
მთლიანად კორექტულია ფაქტები ზუსტი და მკაფიო
|
4. ენობრივი გამართულობა
|
ენობრივად გაუმართავი ხშირი შეცდომებით
|
ენობრივად გამართული მცირე შეცდომებით
|
ენობრივად გამართულია დაცულია პუნქტუაციის ნიშნები
|
5.კვლევა
|
კვლევა არა ეფექტურადაა დაგეგმილი გამოყენებული წყაროები არ არის სანდო ანალიზი ზედაპირული არის
|
კვლევა დაგეგმილია მაგრამ ჯგუფის პოტენციალი მთლიანად არ არის გამოყენებული შეზღუდული რაოდენობის წყეროები არის გამოყენებული ანალიზი მისაღები არის
|
კვლევა არის დაგეგმილი, გამოყენებული არის არა ერთი წყარო/
|
6.თვალსაჩინოება.
|
თვალსაჩინოებები ხშირად შინაარსთან შეუსაბამო არის, ან არ არის ჯგუფის მიერ შექმნილი
|
თვალსაჩინოებების კავშირი შინაარსთან ნათელია მაგრამ ერთფეროვანი არის
|
მრავალფეროვანი შინაარსთან შესატყვისი,აკურატულად შესრულებული
|
7.შემოქმედებითობა
|
მცირე შემოქმედებითი დანახარჯი ჯგუფის მხრიდან
|
ზოგჯერ ჩანს ჯგუფის ორიგინალური აზრები რაც ეხმარება პროექტს უკეთ წარმოჩენაში
|
ჩანს ჯგუფის ორიგინალურობა სიახლე და თავისებური ხედვა.
|
8. კავშირები საგნებთან
|
არ ჩანს ჯგუფის კომპეტენცია საგნებში გვხვდება ფაქტების უზუსტო ინტერპრეტირება
|
მოსაზრებები დაკავშირებული არის ერთი ან ორი საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან
|
ხდება მთავარი მოსაზრების დაკავშირება სხვადასხვა საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან. რაც მიუთითებს ჯგუფის მრავალი მიმართულებით კომპეტენტურობაზე
|
9. დასკვნები
|
დასკვნები არ არის ჩამოყალიბებული
|
დასკვნები ჩამოყალიბებული არის კვლევის ადექვატურად, მაგრამ არ არის მკაფიო
|
დასკვნებში არის სიახლე ლოგიკური კავშირი იგრძნობა კვლევესთან და მკაფიოდაა ჩამოყალიბებული
|
10.პრეზენტაცია
|
ეფექტურად არ არის ჭარმოჩენილი პროექტის არსი.უჭირს აზრის ჩამოყალიბება,პასუხის გაცემა.არ არის მიზნობრივად გამოყენებული თვალსაჩინოება
|
ბუნდოვნად აყალიბებს პროექტის არსს,იყენებს თვალსაჩინოებებს.პასუხობს შეკითხვების უმეტესობას.
|
ნათლად ჩამოყალიბებული პროექტის არსი, მკაფიო მეტყველება,აუდიტორიაზე გათვლილი, ძირითადი იდეებია გაშლილი.იყენებს თვალსაჩინოებებს, პასუხობს ყველა კითხვას.
|
გ ე ო გ რ ა ფ ი ა
შეფასების I კომპონეტი-საშინაო დავალება
შედეგები
|
1 – 3 ქულა
|
4 – 5 ქულა
|
6 – 7ქულა
|
8 – 10 ქულა
|
იფორმაციის
მოძიების წყაროები
|
იყენებს მხოლოდ საკუთარ ინფორმაციას
|
იყენებს მხოლოდ სახელმძღვანელოს ინფორმაციას
|
იყენებს მხოლოდ რამდენიმე საინფორმაციო წყაროს
|
იყენებს მრავალფეროვან საინფორმაციო საშვალებებს
|
მოძიებული ინფორმაციის შესაბამისობა
|
მასალა არ არის საკითხის შესატყვისი
|
მასალა ნაწილობრივ შეესაბამება საკითხს
|
მასალა ძირითადად შეესაბამება საკითხს
|
მასალა სრულად შეესაბამება საკითხს
|
მოპოვებული ინფორმაციის ორგანიზებულობა
(ცხრილების დიაგრამების ან რუკის სახით)
|
მასალა არ არის სწორად ორგანიზებული
|
მასალა ნაწილობრივ ორგანიზებული არის
|
მასალა ორგანიზებული არის მაგრამ რთულად აღსაქმელი
|
მასალა კარგად და მოსახერხებლად
არის
ორგანიზებული
|
მოძიებული ინფორმაციის ანალიზი
|
ვერ იყენებს მოძიებულ მასალას მიზნობრივად
|
ნაწილობრივ მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას
|
ძირითადად მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას
|
მიძნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას
|
გ ე ო გ რ ა ფ ი ა.
შეფასების II კომპონენტი - საკლასო დავალება
შედეგები
|
1 – 3 ქულა
|
4 – 5 ქულა
|
6 – 7 ქულა
|
8 – 10 ქულა
|
საკითხის მიზნის განსაზღვრა
|
არასწორად აყალიბებს მიზანს
|
ნაწილობრიბ სწორად აყალიბებს მიზანს
|
აყალიბებს მიზანს
|
სრულყიფილად აყალიბებს მიზანს,განსაზღვრავს
სპეციფიკურ დეტალებს
|
საჭირო მასლისა და თვალსაჩინოებების განსაზღვრა გამოყენება,
შექმნა,
|
არასწორად ჩამოთვლის საჭირო მასლას
ვერ იყენებს და ვერ ქმნის საჭირო თვალსაჩინოებეს
|
ჩამოთვლის საჭირო მასალას და არასწორად იყენებს თვალსაჩინოებებს
|
იყენებს თვალსაჩინოებეს ,ბუნდოვნად საუბრობს მასალის ძირითად არსსზე
|
მსჯელობს საკითხის შესახებმოყავს არგუმენტები დაამტკიცებს ფაქტებით ქმნისა და კარგად იყენებს თვალსაჩინოებას
|
საკითხის თანმიმდევრულობა
|
უჭირს დამოუკიდებლად აზრის გადმოცემა საუბარი ბუნდოვანი და არათანმიმდევრილი არის
|
საუბრობს დამოუკიდებლად ვერ გამოყოფს ერთმანეთსაგან პირვე და მეორე ხარისხოვა ინფორმაციას
|
ახარისხებს მასალას მაგრამ ვერიცავს თანმიმდევრულობას.ვერ მოჰყავს არგუმენტები
|
საუბრობს მკაფიოდ მსჯელობს ლოგიკურად მოჰყავს არგუმენტებიდა ამჯღავნებს საგანთა შორის კავშირს
|
ტერმინოლოგიების ფლობა და ადექვატური გამოყენება
|
ვერ განმარავს და ვერ იყენებს გეოგრაფიულ ტერმინოლოგიას
|
ნაწილობრივ ფლობს მაგრან არაადექვატურად იყენებს
|
ფლობს ტერმინოლოგიას
|
კარგად ფლობს ტერმინოლოგიას და ადექვატურად იყენებს მას
|
უნარ- ჩვევების გამომჟღავნება
|
არ არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში დაუჭირს საკითხის გააზრება
|
პერიოდულად პასუხობს კითხვებს და ისიც არასწორად
|
დავალება სრულყოფილად არა აქვს და უჭირს მისი წარდგენა
|
შემოქმედებითად უდგება ყველა საკითხს.სწორა გაიაზრებს დაგადმოსცემა ნათლად აქტიურად ამყარებს კავშირს აუდიტორიასთან.
|
შეფასების III კომპონტი - შემაჯამებელი სამუშაო
(დისკუსია, საკომტროლო წერა, ტესტი, პროექტი და სხვა)
შედეგები
|
1 -4ქულა
|
5 – 7ქულა
|
8 – 10ქულა
|
ინფორმაციის
გახსენებაზე ორიენტირებული დავალებები
(ღია კითხვები)
|
არ იცის მასალა შესაბამისად ძნელად პასუხობს უმარტივეს კითხვებს
|
იცის მაგრამ არა მყარად უწირს დასაბუთება
|
სრულყოფილად ფლობს მასალას
|
ცოდნის სირღმეზე ორიენტირებული დავალებები
(ღია კითხვები)
|
ვერ პასუხობს
|
ცდილობს მაგრამ უჭირს საკუთარი მოსაზრებების დასბუთება
|
ყველა საკითხზე აქვს საკუთარი აზრი,ასაბუთებს წერილობითაც და ზეპირად.
|
წერითსამუშაოებში
ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამომჟღავნება
|
უჭირს დამოუკიდებლად ნებისმიერი დავალების შესრულება
|
ცდილობს მაქსიმალურად გამოამჟღავნის საკუთარი ცოდნა
|
იყენებს ცოდნას თანაც შემოქმედებითად
|
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
(განმავითარებელი შეფასება)
საშუალო
|
კარგი
|
ძალიან კარგი
|
ჯგუფი
დამაკმაოფილებლად მუშაობს
სჭირდება მასწავლებლის
მხრიდან კონსულტაცია
დიდ დროს ანდომებს რუკაზე
ან ატლასზე დასახელებული ობიექტის მოძებნას
და მასწავლებლის დახმარებით
გადააქვს დასახელებული ობიექტი კონტურზე
|
ჯგუფი
კარგად მუშაობს, შეუცდომლათ წერენ, შეიძლება რაიმე გამორჩეთ,
მაგრამ მალევე ასწორებენ
მასწავლებლის მითითებით
დამოუკიდებლად მუშაობენ ატლასზე და რუკაზე.ობიექტის კონტურზე გადატანის დროს
საჭიროებენ მასწავლებლის
მითითებებს
|
ჯგუფი
მასწავლებლის ჩარევის გარეშე
მუშაობს. შეუცდომლად
წარმოადგენს მიცემულ დავალებას.
თავისუფლად და უშეცდომოთ
იყენებს რუკასა და ატლასს
კონტურზე მუშაობის დროს არ უშვებს შეცდომებს.
მუშაობის პროცესში არ საჭიროებს მასწავლებლის ჩარევასა და
მითითებებს
|
გ ე ო გ რ ა ფ ი ა შეფასების რუბრიკა (განმსაზღვრელი შეფასება)
შეფასება
|
1-2
|
3-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
საინტერესო
შესავალი
|
ტრფარეტული და უინტრესო
|
არის მცდელობა აუდიტორიის
დაინტერესების
|
საინტერესოა
|
საინტერესოდ არის მოწოდებული
|
მოძიებული აქვს დამატებითი
მასალა რაც მას ეფექტურს ხდის
|
თემის გასაგებად წარმოდგენა
|
ლოგიკა დარღვეული და ბუნდუვანია
|
ნაწილობრივ გასაგებია განმარტებას მოითხოვს
|
ლოგიკურად გაუმართავია და შეინიშნება ხარვეზები
|
ლოგიკურად არის აგებული და შეინიშნება მცირედი ხარვეზებ
|
თემა ლოგიკურად არის აგებული საკითხაბი ნათელი და გასაგებია
|
საუბარი
|
დაბნეულია და გაუგებრად საუბრობს
|
ხშირად ჩერდება დაიმეორებ ერთიდა იგივეს
|
გამართულია თუმცა ვერ იყენებს ტერმინოლოგას
|
გამართული და გასაგებია
|
გამართთული დაგასგებია არ ორჭოფობს,საუბრობს დარწმუნებით
|
დასკვნები
|
არ არის გაკეთებული
|
უჭირს დასკვნის გაკეთება
|
მეტ ნაკლებად ჩამოყალიბებულია
|
ლოგიკურია,კარგად არის ჩამოყალიბებული
|
ორიგინალური,ლოგიკურია და კარგად არის ჩამოყალიბებული
|
აუდიტორიასთან კონტაქტი
|
ვერ ამყარებს კონტაქტს
|
უჭირს აუდიტორიასთან კონტაქტი
|
ცდილობს კონტაქტის დამყარებას აუდიტორიასთან
|
გრძნობსა და აყარებ კონტაქტს
|
კარგად ფლობს კომუნიკაციის ფორმას და რეგლამენტს
|
ტვალსაჩინოების გამოყენება
|
არ იყენებს თვალსაჩინეობას
|
ვერ იყენებს ან იყენებს მწირად
|
უჭირს თვალსაჩინეობის ბამოყენება
|
იყენებს დიაგრამებს ცხრილებს,სხვადასხვა სახის ცხრილებს
|
იყენებს ახალ ტექნოლოგიებს ქმნის რუკებს ცხრილებს,დიაგრამებს
|
პასუხები აუდიტოორიის შეკითხვებზე
|
უჭირ პასუხის გაცემა
|
პასუხები არის გაუგებარი
|
ნაწილობრივ პასუხობს
|
თითქმის ყველა კითხვას პასუხობს
|
ამომწურავად პასუხობს ყველა კითხვას
|
შემაჯამებელი ტესტური დავალების შეფასების რუბრიკა გეოგრაფიაში
შედეგები
|
1-2 ქულა
დაბალი
|
3-4 ქულა
საშუალოზე
დაბალი
|
5-6 ქულა
საშუალო
|
7-8 ქულა
საშუალოზე
დაბალი
|
9-10 ქულა
მაღალი
|
ინფორმაციის
გაზსენებაზე
ორიენტირებული
დავალებები
(დახურული კითხვები)
|
ვერ ფლობს მასალას,შესაბამისად
ვერ პასუხობს
უმარტივეს კითხვებს
|
აფიქსირებს ინფორმაციის ფლობის დაბალ მაჩვენებელს
შესაბამისად ძნელად პასუხობს უმარტივეს კითხვებს
|
ფლობს ინფორმაციას მაგრამ არა მყარად
|
ფობს ინფორმაციას მაგრამ ფიქსირდება მცირე უზუსტობა
|
სრულყოფილი არის და ფლობს ინფორმაციას
|
ცოდნის სიღრმეზე ორიენტირებული
დავალება
(ღია კითხვები)
|
ვერ პასუხობს
|
პასუხობს,მაგრამ უშვებს მნიშვნელოვან შეცდომებს
|
პასუხობს მაგრამ ვერ აფიქსირებს
საკუთარ მოსაზრებას
|
აფიქსირებს საკუთარ მოსაზრებას მაგრამ დასაბუთება
არამყარია
|
თითოეული საკითხის მიმართ გააჩნია საკუთარი დასაბითებული მოსაზრება
|
წერით სამუშაოებში ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამომჟღავნების უნარი
თვალსაჩინოების
ცოდნისა და
გამოყენების
უნარ-ჩვევები.
|
ვერ ასრულებს დამოუკიდებ-ლად
წერით სამუშაოს
ვერ იყენებს
|
უჭირს დამიუკიდებლად წერითი სამუშაოში
შესაბამისი
უნარ-ჩვევების
გამოვლენა
უჭირს დამო-კიდებლად
გამოყენება
|
წერით სამუშაოში
გარკვეულ
დონეზე
ასბუთებს
მსჯელობას
იყენებს
გარკვეულ
დონეზე
|
იყენებს წერით უნარ-ჩვევებს თუმცა
არასრულყოფილად ავლენს
მსჯელობისა და არგუმენტ-ირების უნარს
იყენებს თუმ-ცა არასრულყოფილად
|
მაღალ დონეზე წარმოაჩენს
მსჯელობისა და არგუმენტირე-ბის
უნარს
სრულყოფი-ლად ამჟღავნებს
სხვადასხვა
თვალსაჩინოების ცოდნისა და გამოყემების
უნარ-ჩვევებს
|
შემაჯამებელი დავალების კონკრეტული მაგალითი გეოგრაფიაში
თემა:--კახეთის კომპლექსური დახასიათება.
ა)განიხილეთ შემდეგი საკითხები.-1. კახეთის ფ.გ.მ. 2. ბუნებრივი რესურსები. 3.მოსახლეობა(სქესობრივ ასკობრივი სტრუქტურა,მიგრაცია,ეკონომიკურად აქტიური მოსახლეობა.) 4.ეკონომიკური მდგომარეობა(მეურნეობის დარგები, ტრანსპორტი)
ბ)იმსჯელეთ და გამოიტანეთ დასკვნა(მხარის ადგილი საქართველოში,მისი განვითარების მომავალი პერსპექტივა)
შეფასების კრიტერიუმები
განიხილავს პირველ ხუთ საკითხს
|
0-1
2
|
0-ქულა. ზედაპირულად განიხილავს მხოლოდ ერთ ან ორ საკითხს
|
1-ქულა.განიხილავს დავალებაში მოცემულ
საკითხების ნახევარზე
მეტსს
|
2-ქულა.განიხილავს ხუთივე საკითხს
|
იცავს შინაარსობრივ
თანმიმდევრობას
|
0-1
|
0. ქულა. არათანმომდევრულად გადადის ერთი საკითხიდან
მეორეზე
|
-----------------------------
|
1-ქულა თანმიმდევრულად განიხილავს საკითხებს
|
ავლენს ანალიზსა და კრიტიკულ აზროვნების უნარსს.
|
0-2
|
0-ქულა,ყურადღებას ამახვილებს მხოლოდ ფაქტებზე,არ ავლნს კონკრეტული აზროვნების უნარს
|
1-ქულა,აანალიზებს ერთ-ორ საკითხს,მათმიმართ გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას,
|
2.ქულა.აანალიზებს მასალაში მოცემულ საკითხებს გამოხატავს მათთან დაკავშირებით საკოთარ პოზიციას.
|
იყენებს თვალსაჩინოებებს
|
0-1
|
0-ქულა.თვალსაჩინოება არ არსებობს ან ძალიან მწირეა
|
----------------------------
|
1-ქულა.მოხსნებას ახლავს თვალსაჩინოება
|
საუბრობს გარკვევით და გამართულად
|
0-1
|
0-ქულა,საუბრობს გაურკვევლად,ჭირს აზრის გამოთანა
|
----------------------------
|
1-ქულა.საუბრობს გარკვევით გამართულად მეტყველებს
|
პასუხობს დასმულ კითხვებს,ავლენს შესასწავლი მასალის,ცოდნას
|
0-1.
|
0-ქულა.საერთოდ ვერ პასუხობს აუდიტორიის მიერ დასმულ კითხვებს
|
----------------------------
|
1-ქულა.ადექვატურად პასუხობს კითხვებს, ავლენს ცოდნას და ანალიზის უნარს
|
იცავს დროის ლიმიტს
|
0-1
|
0-ქულა არ იცავს დროის ლიმიტს
|
------------------
|
1-ქულა.დროის ლიმიტი დაცულია
|
გამოაქვს დასკვნები
|
0-1-2
|
0-ქულა.ვერ გამოაქვს ან გამოაქვს არაადექვატური დასკვნები
|
1-ქულა.გამოაქვს დასკვნები მაგრამ ვერ ასაბუთებს
|
2-ქულა.გამოაქვს საინტერესო დასკვნები,განმარტავს მათ,სოციალურ-ეკონომიკური კონტექსტის და მნიშვნელოვანი ფაქტორების გაანალიზების საფუძველზე,მსჯელობა საინტერესო და დამაჯერებელი არის
|
თემატურ- კალენდარული გეგმები 2018-2019ს/წ
VII კლასი
#
|
თემის დასახელება
|
სთ-ბის რ--ბა
|
ჩატარების დრო
|
სტანდარტის შესაბამისი შედეგები და ინდიკატორები
|
შენიშვნა
|
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
|
რა არის გეოგრაფია
როგორ გროვდებოდა გეოგრაფიული ცოდნა
გეოლოგიური დრო
დედამიწის ბიოგეოგრაფია
დედამიწის ფორმა, სიდიდე
დედამიწის წლიური მოძრაობა
დღე-ღამური ბრუნვა და სასაათო სარტყლები
შემაჯამებელი სამუშაო
ორიენტირება,აზიმუტი
როგორ იქმნებოდა რუკა
გლობუსი, რუკა, ატლასი
მასშტაბი, მანძილის გაზომვა რუკაზე, გლობუსზე
რუკების მრავალფეროვნება
როგორ წავიკითხოთ რუკა
რუკის მნიშვნელობა, გამოყენება
გეოგრაფიული ინფორმაცია
გრადუსთა ბადე და გეოგრაფიული კოორდინანტები
ადგილის გეგმა
შემაჯამებელი სამუშაო
დედამიწის ცენტრისკენული ძალები
ქერქის ამგები ქანები
ფილების მოძრაობა
რელიეფი და რელიეფის წარმომქმნელი ფაქტორები
გარეგანი რელიეფწარმომქმნელი ძალები
მიწისძვრები, ვულკანები
მთები, ვაკეები
|
1
2
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
|
15.09
20.09/22.09
27.09
29.09
4.10
6.10
11.10
13.10
18.10
20.10
25.10
27.10
1.11
3.11
8.11
10.11
15.11
17.11
17.11
22.11
24.11
29.11
1.12
6.12
8.12
13.12
|
გეო:VII-1
გეო: VII-1
გეო: VII-1
გეო:VII-2
გეო: VII-2
გეო:VII-2/2
გეო: VII-2/3
გეო: VII-3/1
გეო: VII-3/1
გეო: VII-3/7
გეო: VII-3/5
გეო: VII-3/2
გეო: VII-3/1
გეო: VII-3
გეო:VII-3
გეო:VII-3
გეო: VII-3/7
გეო: VII-5/1
გეო: VII-5/1
გეო: VII-5/1
გეო:VII-5/2
გეო: VII-6/1
გეო: VII-6/2
გეო: VII-6/1
|
11
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
|
სტიქიური მოვლენები
შემაჯამებელი სამუშაო
ა ტ მ ო ს ფ ე რ ო
ატმოსფეროს ცნება და აგებულება
ჰაერის ტემპერატურა
ატმოსფერული წნევა
ქარი
- - - - --------------
წყლის ორთქლი ატმოსფეროში
ატმოსფერული ნალექები
ჰაერის მასები, ციკლონები, ანტიციკლონები
ამინდი, ჰავა
კლიმატური სარტყლები
ატმოსფეროს დაცვა
შემაჯამებელი სამუშაო
ჰ ი დ რ ო ს ფ ე რ ო
ჰიდროსფერო
მსოფლიო ოკეანე
ოკეანის ნაწილები
ოკეანის ფსკერის რელიეფი
ოკეანის წყლის თვისებები
წყლის მოძრაობა ოკეანეში
მყინვარები
მიწისქვეშა წყლები
მდინარე
ტბები, წყალსაცავები, ჭაობები
წყალი და ადამიანი
შემაჯამებელი სამუშაო
ბ უ ნ ე ბ რ ი ვ ი ზ ო ნ ე ბ ი
ბიოსფერო, ბუნებრივი ზონები
ბუნებრივი ზონები და სიმაღლობრივი სარტყლურობა
ბუნებრივი გარემო და ადამიანი
გეოგრაფიული გარსი და გარემო
ბუნებრივი პირობები და რესურსები
რესურსების კლასიფიკაცია
ბუნება საფრთხეშია
|
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
|
15.12
15.12
20.12
22.12
27.12
29.12
17.01-2018
24.01
26.01
30.01
2.02
9.02
14.02
16.02
21.02
23.02
28.02
2.03
14.03
16.03
21.03
23.03
28.03
30.03
11.04
13.04
18.04
20.04
25.04
27.04
2.05
|
გეო: VII-6/3-4
გეო: VII-7.1
გეო: VII -7.3/4
გეო: VII 7.3/4
გეო: VII 7.3
გეო: VII 7.3
გეო: VII 7.3
გეო: VII 7.5
გეო: VII 7.5
გეო: VII 7.6
გეო: VII 7.2
გეო: VII 8.1
გეო: VII 8.3
გეო: VII 8.3
გეო: VII 8.3
გეო: VII 8.4
გეო: VII 8.2
გეო: VII 8.5
გეო: VII 8.6
გეო: VII 8-7/3
გეო: VII 8.8/3
გეო: VII 8.9/10
გეო: VII 9.1/4
გეო: VII 9.1/2
გეო: VII 10.1
გეო: VII 10.1/2
გეო: VII 10.1
გეო: VII 10.3
|
I სემესტრი
--------------
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
53
54
55
56
57
58
59
60
|
რესურსების გამოყენება და დაცვა
დაცული ტერიტორიები
შემაჯამებელი სამუშაო
მ ს ო ფ ლ ი ო მ ო სა ხ ლ ე ო ბ ა
მოსახლეობის რიცხოვნობა
რიცხოვნობის ცვალებადობა
სქესობრივ ასაკობრივი სტრუქტურა
ტერიტორიული განაწილება
დასახლების ფორმები
შემაჯამებელი სამუშაო
გ ა ნ მ ე ო რ ე ბ ა
|
1
1
1
1
1
1
1
1
1
4
|
4.05
9.05
11.05
16.05
18.05
23.05
25.05
30.05
1.06
6./15.6.
|
გეო: VII 10.2
გეო: VII 10.1
გეო: VII 12.1
გეო: VII 12.1/2
გეო: VII 12.1
გეო: VII 12.3
გეო: VII 12.5
|
VIII კლასი
#
|
თემის დასახელება
|
სთ-ის რ-ბა
|
ჩატარების დრო
|
სტანდარტის შესაბამისი შედეგ.და ინდიკატორები
|
შენიშვნა
|
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
|
მ დ ე ბ ა რ ე ო ბ ა დ ა რ ე გ ი ო ნ ე ბ ი
სივრცე და ტერიტორია
გეოგრაფიული მდებარეობა
რეგიონები, მისი გამოყენების პრინციპები
განვითარებული და განვითარებადი მსოფლიო
მსოფლიოს ქვეყნები
კ ო ნ ტ ი ნ ე ნ ტ ე ბ ი
ევროპა
ევროპა
აზია
აზია
შემაჯამაბელი სამუშაო
ჩრდილოეთ ამერიკა
ჩრდილოეთ ამერიკა
სამხრეთ ამერიკა
სამხრეთ ამერიკა
აფრიკა
აფრიკა
ავსტრალია და ოკეანეთი
ავსტრალია და ოკეანეთი
ანტარქტიდა
შემაჯამებელი სამუშაო
მსოფლიოს მოსახლეობა და მიგრაცია
მსოფლიოს მოსახლეობა
რა არის მიგრაცია
იძულებითი მიგრაცია
თანამედროვე მიგრაციების გეოგრაფია
დასახლებები და ურბანიზაცია
განსახლების ფორმები
ქალაქი
ფუნქციები და იერსახე
|
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
|
19.09
26.09
28.09
3.10
5.10
10.10
12.10
17.10
19.10
24.10
26.10
31.10
2.11
7.11
9.11
14.11
16.11
21.11
28.11
30.11
5.12
7.12
12.12
14.12
19.12
21.12
26.12
|
გეო:VIII- 1/1
გეო: VIII-1/1-3
გეო:VIII -2
გეო:VIII -2
გეო:VIII -2
გეო: VIII-2/2
გეო:VIII-2/2
გეო:VIII-2/2
გეო:VIII-2/2
გეო:VIII-2/2
გეო: VIII-2/2-3
გეო:VIII-2/2-3
გეო:VIII-2/2-3
გეო:VIII-2/2-3
გეო:VIII-2/2-3
გეო:VIII-2/2-3
გეო:VIII-2/2
გეო:VIII-2/2-6
გეო:VIII-7/1
გეო:VIII-7
გეო:VIII-7
გეო:VIII-7/7
გეო:VIII -8/1
გეო: VIII-8/1
გეო:VIII-8
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
|
რისგან შედგება ქალაქი
რა არის ურბანიზაცია
აგლომერაციები და მეგაპოლისები
ქალაქის პრობლემები
სოფელი
შემაჯამებელი სამუშაო
მ ე უ რ ნ ე ო ბ ა
თანამედროვე მსოფლიო მეურნეობა
სამეცნიერო-ტექნიკური პროგრესი
მრეწველობა
სათბობ-ენერგეტიკული მეურნეობა, რესურსი
სოფლის მეურნეობა
მომსახურების სფერო
ტრანსპორტი
ტრანსპორტის სახეები
გზები, ხიდები, გვირაბები
კომუნიკაციები
ტურიზმი
ვაჭრობა, სავაჭრო გზები
ვაჭრობის სახეები, ფორმები
საერთაშორისო ვაჭრობა
შემაჯამებელი სამუშაო
კ ა ვ კ ა ს ი ა
ფ.გ.მ.
რელიეფი
ჰავა, შიგა წყლები
ბუნებრივი რესურსები
შავი ზღვა
კასპიის ზღვა
სტიქიური მოვლენები
სამხრეთ კავკასიის ეკოლოგიური პრობლემები
ბუნების დაცვა
იუნესკო და სამხრეთ კავკასია
სამხრეთ კავკასიის ქვეყნების მეურნეობა
კავკასიის მოსახლეობა
|
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
2
1
1
1
1
|
28.12
16.01.18
18.01
23.01
25.01
30.01
1.02
6.02
8.02
13.02
20.02
22.02
27.02
01.03
06,03
13.03
15.03
20.03
22.03
27.03
29.03
12.04
17.04
19.04
24.04
26.04
1.05
3.05
8./10.05
15.05
22.05
24.05
29.05
|
გეო:VIII-8
გეო:VIII-8. 1/5
გეო:VIII-8.2
გეო: VIII-8. 5/6
გეო:VIII-8.1
გეო:VIII-6.5
გეო:VIII-6.2
გეო:VIII-6.5
გეო:VIII-6.5
გეო:VIII-3.5
გეო:VIII-5.1
გეო:VIII-5.2
გეო: VIII-5.1
გეო:VIII- 5.3
გეო:VIII -5.6/5
გეო:VIII-6
გეო:VIII-6.1
გეო:VIII-6.4/2
გეო:VIII-6.5/6
გეო:VIII -4.1.
გეო:VIII-4.3/7
გეო:VIII-4.8
გეო:VIII-4.5/8-3
გეო:VIII-4.3/7
გეო:VIII-4.3/7
გეო:VIII-4.7
გეო:VIII-4.7
გეო:VIII-4.5/7
გეო:VIII-4.8
გეო:VIII-4.8.3
გეო:VIII-4.4
|
I სემესტრი
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
62
63
64
65
|
კავკასია და საქართველო
საქართველოს მხარეები
შემაჯამებელი სამუშაო
განმეორება
|
1
1
1
3
|
31.05
5.06
7.06
12.06, 14.06,
|
გეო:VIII- 4.6
გეო:VIII-2.4/6-3
|
IX კლასი
#
|
თემის დასახელება
|
სთ-ის რაო-ბა
|
ჩატარების დრო
|
სტანდარტის შესაბამისი შედ. და ინდიკატ.
|
შენიშვნა
|
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
|
ფ. გ . მ.
ტერიტორიის ფორმები
გეოგრაფიული აზროვნების ისტორია
ვახუშტი ბაგრატიონი ქართული გეოგრაფიის ფუძემდებელი
გეოგრაფიული მდებარეობა
ფართობი და საზღვრები
საქართველო, კავკასია, მსოფლიო
სახელმწიფო წყობილება, სიმბოლიკა
ტერიტორიულ-ადმინისტრაციული მოწყობა
შემაჯამებელი სამუშაო
ბუნებრივი პირობები და რესურსები
ბუნებისა და საზოგადოების ურთიერთობა
მინერალური რესურსები
რელიეფის ზოგადი ნიშნები
გეომორფოლოგიური ერთეულები
რელიეფის ტიპები
სტიქიური მოვლენები და სამეურნეო გამოყენება
შავი ზღვა, დაცვა და გამოყენება
შემაჯამებელი სამუშაო
კ ლ ი მ ა ტ ი
ჰავა, ძირითადი კლიმატის წარმომქმნელი ფაქტორები
ჰავის ძირითადი
ელემენტები
ძირითადი ტიპები
სტიქიური მოვლენები, ატმოსფეროს დაცვა
შ ი გ ა
წ ყ ლ ე ბ ი
წყალთან დაკავშირებული სტიქიური მოვლენები, დაცვა, გამოყენება
|
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
2
1
1
2
1
|
18.09
20.09
25.09
27.09
2.10
4.10
9.10
11.10
16.10
18.10
23.10
25.10
30.10
1.11
6.11
8.11
13.11
15.11
20/22.11
27.11
29.11
6.11/.12
13.12
|
გეო:IX- 1/1
გეო:IX-1/1
გეო:IX-1/1
გეო:IX-2/1
გეო:IX-2/2
გეო:IX- 2/5
გეო:IX-2
გეო:IX- 2
გეო:IX-3
გეო:IX-3/4
გეო:IX-3/4
გეო:IX-3/1
გეო:IX-3/1
გეო:IX-3/1
გეო:IX-3
გეო:IX-3
გეო:IX-3
გეო:IX-3
გეო:IX-3
გეო:IX-3
გეო:IX-3
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
|
საქართველოს ნიადაგები
მიწის რესურსები, ნიადაგის დაცვა
ფლორა და ფაუნა
ტყის რესურსების დაცვა, გამოყენება
დაცული ტერიტორიები
ლანდშაფტები
შემაჯამებელი სამუშაო
მ ო ს ა ხ ლ ე ო ბ ა
დემოგრაფიული წარსული
მოსახლეობის დინამიკა
ბუნებრივი მოძრაობა
მექანიკური მოძრაობა
სქესობრივ-ასაკობრივი და სოციალური სტრუქტურა
ეროვნული და რელიგიური სტრუქტურა
ტერიტორიული განაწილება და სიმჭიდროვე
ურბანიზაცია, საქალაქო და სასოფლო დასახლება
მ ე უ რ ნ ე ო ბ ა
საქართველოს ადგილი მსოფლიო ეკონომიკაში
მრეწველობა
სოფლის მეურნეობა
ტრანსპორტი
მომსახურების სფერო
ტურიზმი,რეკრიაციული მეურნეობა
ტრადიციების გეოგრაფია
საგარეო კავშირები, ორგანიზაციები
შემაჯამებელი სამუშაო
რ ე გ ი ო ნ ე ბ ი
თბილისი
კახეთი
ქვემო ქართლი
შიდა ქართლი
მცხეთა მთიანეთი
სამცხე-ჯავახეთი
იმერეთი
რაჭა, ლეჩხუმი,ქვემო სვანეთი
|
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
|
18.12
20.12
25.12
27.12
15.01.2018
17.01
22.01
24.01
29.01
31.01
5.02
12.02
14.02
19.02
21.02
26.02
28.02
5.03
7.03
12.03
14.03
19.03
21.03
26.03
28.03
11.04
16.04
18.04
23.04
25.04
30.04
2.05
|
გეო:IX-4
გეო:IX-4
გეო:IX-4/1
გეო:IX-4/1
გეო:IX-4/2
გეო:IX- 4/4
გეო:IX-8.1
გეო:IX-8.1
გეო:IX-8.2
გეო:IX-8.2
გეო:IX-8.3
გეო:IX-8.3
გეო: IX-8.1
გეო:IX-9.4/9.1
გეო:IX-6.1
გეო:IX-6.1
გეო:IX-6.2
გეო:IX-6.4
გეო:IX-6.1
გეო:IX-6.1
გეო:IX-10.3/4
გეო:IX-7.3
გეო:IX-3.3
გეო:IX-3.5
გეო:IX-3.5
გეო:IX-3.5
გეო:IX-3.5
გეო:IX-3.5
გეო:IX-3.5
გეო:IX-3.5
|
I სემესტრი
---------
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
58
59
60
61
62
63
|
სამეგრელო-ზემო სვანეთი
გურია
აჭარა
აფხაზეთი
შემაჯამებელი სამუშაო
გ ა ნ მ ე ო რ ე ბ ა
დავალებების განაწილება ზაფხულის არდადეგებზე
|
1
1
1
1
1
|
7.05
9.05
14.05
16.05
21.05
23.05 28.05
30.05
4.06
6.06
11.06
13.06
|
გეო:IX-3.5
გეო:IX-3.5
გეო: IX-3.5
გეო:IX-3.5
|
X კლასი
#
|
თემის დასახელება
|
სთ-ის რ-ბა
|
ჩატარების დრო
|
სტანდარტის შესაბამისი შედ.და ინდიკატორები
|
შენიშვნა
| |||||
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
|
მსოფლიო პოლიტიკური რუკა
უძველესი დროიდან 1914წ-მდე პოლიტიკური რუკა1914წ-დღემდე
ქვეყნების ტიპოლოგია
ტერიტორიის სიდიდის მიხედვით
მოსახლეობის რაოდენობის მიხედვით
მდებარეობის მიხედვით
ბუნებრივი რესურსების მიხედვით
ტერიტორიულ-ადმინისტრაციული მოწყობით
მმართველობის ფორმებით
საგარეო პოლიტიკური კურსით
სოციალურ-ეკონომიკური განვითარებისდონის მიხედვით
განვითარებული და განვითარებადი ქვეყნები
შემაჯამებელი სამუშაო
საერთაშორისო ორგანიზაციები
გაერო
ნატო
ევროკავშირი
დ.ს.თ. და ს.უ.ა.მ-ი
მსოფლიო სავაჭრო ორგანიზაცია-ო.პ.კ-ი
თანამეგობრობა
წითელი ჯვარი და ნახევარმთვარე
ოლიმპიური კომიტეტი
შემაჯამებელი სამუშაო
მ ო ს ა ხ ლ ე ო ბ ა
კაცობრიობის დემოგრაფიული ისტორია
აღწერის წარმოების ტიპები
|
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
|
15.09
18.09
22.09
25.09
29.09
2.10
6.10
9.10
13.10
16.10
20.10
23.10
27.10
30.10
3.11
6.11
10.11
13.11
17.11
20.11
24.11
27.11
1.12
|
გეო:X -1/1
გეო:X-1/2-3
გეო: X-2/1
გეო:X- 2/1
გეო: X-2/1
გეო: X-2/1
გეო: X-2/1
გეო:X- 2/1
გეო: X-2/1
გეო: X-2/2
გეო:X-2/4
გეო:X -3
გეო:X-3
გეო:X-3/3
გეო:X-3/5
გეო:X-3/5
გეო:X-3/5
გეო:X 3/5
გეო: X-3/5
გეო:X -5/1
გეო:X-5/1
| ||||||
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
|
დემოგრაფიული გადასვლის თეორია, ფაზები
დემოგრაფიული აფეთქება და პოლ.
რასობრივი სტრუქტურა
ეთნიკური სტრუქტურა
ლინგვისტური კალეიდოსკოპი
რელიგიური სტრუქტურა
ცხოვრების ხარისხი
შემაჯამებელი სამუშაო
რეგიონები და ქვეყნები
ევროპის პოლიტიკური რუკა
ევროპა
ევროპის ეკონომიკა
გ.ფ.რ.
გ.ფ.რ. ეკონომიკა
დიდი ბრიტანეთი
დიდი ბრიტანეთის ეკონომიკა
საფრანგეთი
საფრანგეთის ეკონომიკა
აზიის პოლიტიკური რუკა
აზია
აზიის ეკონომიკა
ჩინეთი
ჩინეთის ეკონომიკა
ინდოეთი
იაპონია
იაპონიის ეკონომიკა
თურქეთის რესპუბლიკა
შემაჯამებელი სამუშაო
ჩრ.ამერიკის პოლიტიკური რუკა
ჩრ.ამერიკა
ა.შ.შ.
ა.შ.შ.-ს ეკონომიკა
სამხრეთ ამერიკის პოლ.რუკა
სამხრეთ ამერიკა
ბრაზილია
ჩილე
აფრიკის პოლიტიკური რუკა
აფრიკა
ს.ა.რ.-ი
|
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
|
8.12
11.12
15.12
18.12
22.12
25.12
29.12
15.01.2018
22.01
26.01
29.01
2.02
5.02
9.02
9.02
12.02
16.02
19.02
23.02
26.02
2.03
12.03
16.03
19.03
23.03
26.03
30.03
13.04
16.04
20.04
23.04
27.04
30.04
4.05
7.05
11.05
14.05
18.05
21.05
|
გეო:X-5/4
გეო:X- 5/5
გეო:X -5/3
გეო:X-5/3
გეო:X-5/3
გეო:X-5/2
გეო: X-5/3
გეო:X-1.2
გეო: X-1.2
გეო:X-4.4
გეო:X-4.3
გეო:X--4.3/5
გეო:X-4.3
გეო:X-4.3/5
გეო:X-4.3
გეო:X-4/5
გეო:X-1.2
გეო:X-1.2
გეო:X-4.4
გეო:X-4.3
გეო:X-4.4
გეო:X-4.4
გეო:X-4.4
გეო:X-4.4
გეო:X-4.4
გეო:X-3.5
გეო:X-3.5
გეო:X-4.4
გეო:X-4.4
გეო:X-3.5
გეო:X-3.5
გეო:X-4.4
გეო:X-4.4
გეო:X-3.5
გეო:X-3.5
გეო:X-4.4
|
I სემესტრი
--------------
| |||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
62
63
64
65
66
67
|
ს.ა.რ.-ის ეკონომიკა
ეგვიპტე
ავსტრალია და ოკეანეთი
ეკონომიკა
შემაჯამებელი სამუშაო
განმეორება
საზაფხულო დავალებების განაწილება
|
1
1
1
1
1
|
25.05
28.05
1.06
4.06
8.06
11.06 15.06
|
გეო:X-4.4
გეო:X-4.4
გეო:X-3.5
გეო:X-4.4
|
XI კ ლ ა ს ი
#
|
თემის დასახელება
|
სთ-ის რ-ბა
|
ჩატარ
ების დრო
|
სტანდარტის შესაბამისი შედ. და ინდიკატ.
|
შენიშვნა
| |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
|
რა არის გლობალიზაცია გლობალიზაციისინდექსი
ანტიგლობალიზაცია
რა არის გლობალური პრობლემები
გლობალური პრობლემების ურთიერთკავშირი
გლობალური პრობლემები და საერთაშორისო ორგანიზაციები
შემაჯამებელი სამუშაო
მსოფლიო პოლიტიკური რუკა
გლობალური პრობლემები
თანამედროვე მსოფლიო პოლიტიკური რუკა
მშვიდობა და შეიარაღება
კონფლიქტების გეოგრაფია
ტერორიზმის გეოგრაფია
მსოფლიოს ლიდერი ქვეყნები და
გლობალური სამყარო
შემაჯამებელი სამუშაო
მსოფლიო მოსახლეობა
მსოფლიო მოსახლეობის დინამიკა
დემოგრაფიული ოპტიმუმი და დემოგრაფიული პოლიტიკა
ურბანიზაცია მე-20 საუკუნის ფენომენი
ეთნომოზაიკა და გლობალური ეთნიკური კრიზისი
კულტურული გლობალიზაცი
-------------------------
ჯანმრთელობის პრობლემა
|
1
1
1
1
1
2
1
1
2
1
1
7
1
1
1
2
1
2
---
1
|
19.09
26.09
28.09
3.10
5.10
10.10
12.10
17.10
19.10
24 -26.10
31.10
2.11
7.11-
30.11
5.12
7.12
12.12
14/19.12
21.12
26-28.12
-----
16.01.2018
|
გეო:XI -1/1
გეო: XI -1/2
გეო: XI-1/3
გეო: XI -1/4
გეო: XI-1/7-8
გეო: XI -1/7
გეო:XI -1/1
გეო:XI -4/3
გეო:XI -4/4
გეო:XI- 4/5
გეო: XI -4/5
გეო:XI-4/2
გეო:XI -3
გეო:XI -3
გეო:XI- 3
გეო: XI -5/1
გეო: XI-5/3
------------
გეო: XI- 5/2
|
1 სემესტრი
----------
| |
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
|
შრომითი მიგრაცია და ფულადი გზავნილები
შემაჯამებელი სამუშაო
მსოფლიო მეურნეობა და გლობალური პრობლემები
ეკონომიკური გლობალიზაცია
მსოფლიო ფინანსური ნაკადები და ცენტრები
ცხოვრების დონე და ხარისხი
მდიდრები და ღარიბები, ჩამორჩენილობის პრობლემა
სასურსათო პრობლემა
ენერგეტიკული პრობლემა
რესურსების პრობლემა
შემაჯამებელი სამუშაო
გლობალური ეკოლოგიური პრობლემები
ეკ.პრობლემების ზოგადი მიმოხილვა
ატმოსფეროს ეკოლოგია
მსოფლიო ოკეანის პრობლემები
სანაპირო ზოლის ათვისება და დაცვა
მტკნარი წყლის პრობლემები
პედოსფეროს ეკოლოგია
სტიქიური კატასტროფები
ტექნოგენური კატასტროფები
მსოფლიოს კრიტიკული ეკორეგიონები
ბიოლოგიური და ლანდშაფტური მრავალფეროვნება
დაცული ტერიტორიები
მსოფლიოს კულტურული და ბუნებრივი მემკვიდრეობა
გარემოს დაცვითი ორგანიზაციები
ეკ.ალტერნატივა და მდგრადი განვითარება
|
2
1
2
2
1
1
2
3
2
1
1
1
1
1
1
1
2
1
1
1
1
1
1
1
|
18-23.01
25.01
30.04/1.02
13-20.02
22.02
27,02
1-6.03
13-15.20/03
22-27.03
29.03
16.03
17.03
19.03
23.03
27.03
29.03
12-17.04
19.04
24.04
26.04
1.05
3.05
8.05
10.05
|
გეო:XI- 3/1
გეო: XI-2.1
გეო: XI -2.1
გეო: XI-2.7
გეო:XI -2.8
გეო:XI -2.5/22
გეო: XI-2.5
გეო: XI -2.5
გეო:XI 3.1/6/3
გეო:XI -3.2
გეო: XI-3.2
გეო: XI-3.2
გეო:XI -3.3
გეო: XI-3.7
გეო:XI -3.7
გეო: XI- 3.7
გეო: XI- 3.1
გეო: XI- 3.4
გეო: 3.4
გეო:XI- 5.3/6
გეო: XI-2.3
გეო XI- 6.1
| ||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
44
45
|
შემაჯამებელი სამუშაო
განმეორება
საზაფხულო დავალებების განხილვა
|
1
|
15.05
22.05
24.05
29.05
31.05
5.06
7.06
12.06
14.06
|
2017-2018 სასწავლო წლის სკოლის გამოსაშვები
გამოცდის პროგრამა გეოგრაფიაში
გეოგრაფიის გამოცდაზე მოწმდება შემდეგი უნარები
# სივრცეში ორიენტირება
# ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზება
# თვალსაჩინოებების გამოყენება
# გეოგრაფიული მოვლენებისა,პროცესებისა და კანონზომიერებების გავრცელების
დადგენა.
მოსწავლეს უნდა შეეძლოს:
1. საკითხის ცოდნის, გაგებისა და გამოყენების დემოსტრირება:
* ძირითადი ცნებების,ფაქტების,კანონების ცოდნა,შესაბამისი ტერმინოლოგიით ახსნა- გარმატება,მათი ადექვატური და პრაქტიკული გამოყენება
2. მონაცემების წაკითხვა და ორგანიზება
* სხვადასხვა ტექსტიდან, ნახატიდან,გრაფიკიდან,სქემიდან,ცხრილიდან და დიაგრამიდან საჭირო ინფირმაციის წაკითხვა.
* მონაცემების გადაყვანა ერთი სახიდან მეორეში (მაგ. ცხრილების გადაყვანა გრაფიკებში და სხვა)
3. მონაცემების ანალიზი და შეფასება.
* მონაცემთა ინტერპრეტაცია, ანალიზი და დასკვნის გამოტანა.
* მონაცემთა კლასიფიცირება
* მოვლენათა მიზეზების ახსნა, მიზეზ - შედეგობრივი კავშირების დადგენა
4. პრობლემის გადაჭრა.
* პრობლემის გადაჭრის გზების შერჩევა.
* პრობლემის გადაჭრის ეტაპების განსაზღვრა
საკითხთა ჩამონათვალი
|
საკითხთა დაზუსტება
|
ჩატარების
დრო
|
შენიშვნა
| ||
1
გეოგრაფიის შესავალი
| |||||
გეოგრაფიის მეცნიერების
შესავალი,სტრუქტურა და
კვლევის საგანი
|
* გეოგრაფიის შესწავლის ობიექტი და მიზნები:
* გეოგრაფიის მეცნიერების სტრუქტურა და ცალკეული მიმართულებების დეფინიციები
|
18. 09.2018
| |||
რუკა და სხვადასხვა ტიპის თვალსაჩინოებები
|
* რუკა, (რუკის ლეგენდა,მასშტაბი,
ორიენტირება, ეკვატორი, პოლუსები,ტროპიკული და პოლარული წრეები, გრადუსთა ბადე
გრძედი და განედი, გეოგრაფიული კოორდინანტები, ადგილის სიმაღლის
განსაზღვრა, აბსოლუტური და შეფარდებითი სიმაღლეები. საჭირო ინფორმაციის მოძიება, ანალიზი, ამოცანების გადაჭრა.)
* სხვადასხვა ტიპის თვალსაჩინოებების (ფოტო,ნახატი,სქემა, ცხრილი, დიამაგრამის, გრაფიკის) გამოყენება.
ინფორმაციის ანალიზი,ამოცანების გადაჭრა, საქართველოსა და მსოფლიოს ფიზიკურ-გეოგრაფიული
ნომენკლატურა,(მნიშვნელოვანი გეოგრაფიული ობიექტების; მსოფლიო ოკეანის ნაწილები,კონტინენტები და მისი ნაწილები, რელიეფი რითადი ფორმები,შიდა წყლები)
|
25. 09.
2. 10
| |||
2.
საბუნების მეტყველო გეოგრაფია
| |||||
პლანეტა დედამიწა
|
* დედამიწის დღე - ღამური და წლიური მოძრაობა,
* სასაათო ძონები და თარიღთა ცვლის საერთაშორისო ხაზი
|
9. 10
| |||
რელიეფი
|
* ენდოგენური და ეგზოგენური რელიეფწარმომქმნელი პროცესები
რელიეფის ფორმები, და ტიპები,
რელიეფის გავლენა კლიმატზე,მეურნეობაზე და ა.შ.
|
16. 10
| |||
ამინდი და კლიმატი
|
* ჰაერის ტემპერატურა,საშუალო ტემპერატურა,ამპლიტუდა.
ტემპერატურის ცვლილება განედის,აბსოლუტური სიმაღლის, და ოკეანიდან დაშორების მიხედვით;
* ატმოსფერული წნევა სხვადასხვა ტიპის ქარები,მატი წარმოშობისა და
გავრცელების კანონზომიერებები(ბრიზები,მუსონები,
პასატი, ფიონი.
* ატმოსფერული ნალექები,მათი სახეები.გავრცელების კანონზომიერებები(წვიმა,სეთყვა,თოვლი,
თრთვილი,ნამი.)
* კლიმატის გავლენა მოსახლეობაზე,და სამეურნეო საქმიანობაზე,(სოფლის მეურნეობაზე,ტრანსპორტზე,მშენებლობაზე.)
|
23. 10
30. 10
| |||
შიდა წყლები
|
* მდინარეები, ტბები, მყინვარები, წყალსაცავები,ჭაობები,მიწისქვეშა წყლები,(საზრდოობა,რეჟიმი,გავლენა მეურნეობაზე)
|
6. 11
| |||
ბუნებრივი რესურსები
|
* ბუნებრივი რესურსების გავრცელება,მნიშვნელობა, კლასიფიკაცია,
და რაციონალური გამოყენება.სასარგებლო
წიაღისეული და ბუნების დაცვა.
|
13. 11
| |||
3.
საზოგადოებრივი გეოგრაფია
| |||||
პოლიტიკური რუკის
ფორმირება
|
* დიდი გეოგრაფიული აღმოჩენების ეპოქა.
* პოლიტიკური რუკის ცვლილებები
მე-20 და 21-ე სააუკუნეებში.
|
20. 11
| |||
მოსახლეობის გეოგრაფია და დემოგრაფია
|
* მოსახლეობის სტრუქტურა,
* მოსახლეობის ბუნებრივი მოძრაობა,შობადობის, მოკვდაობისა და ბუნებრივი მოძრაობის კოეფიციენტები.
* მექანიკური მოძრაობა,მიგრაციის ტიპები,
მიზეზები,ფაქტორები.
* სიმჭიდროვე,განსახლების ტიპები,ურბანიზაცია
|
27. 11
| |||
ქვეყნების კლასიფიკაცია
|
* მართველობის ფორმებისა და ადმინისტრაციულ - ტერიტორიული მოწყობის მიხედვით.
* სოციალურ- ეკონომიკური განვითარების დონის მიხედვით(ადამიანის ჰუმნური განვითარების ინდექსი,მ.შ.პ.)
|
11. 12
| |||
საერთაშორისო ორგანიზაციები
|
* გაერო,ნატო,ევროპის კავშირი, ევროპის საბჭო, წითელი ჯვარი, სოკი.
|
18. 12
| |||
მეურნეობის დარგობრივი სტრუქტურა
|
* მრეწველობა სოფლის მეურნეობა,
მომსხურების სფერო.
|
25.12
| |||
მსოფლიოს რეგიონები და ქვეყნები
|
* ქვეყნების.(აშშ,გაერთიანებული სამეფო,გერმანია,ჩინეთი,ინდოეთი,სარ-ი
ავსტრალია)მდებარეობა,ბუნება,მმართველობის ფორმები, ადმინისტრაციულ -ტერიტორიული მოწყობა,მოსახლეობა,მეურნეობა,ეკონომიკური ცენტრები.და ეკონომიკური მაჩვენებლები.
კულტურული მრავალფეროვნება.
* რეგიონების დასახელება.მასში შემავალი ქვეყნები,მდებარეობა,საზღვრები,ბუნებრივი პირობები,რესურსები,მოსახლეობა ,ეკონომიკა
|
15. 01/18
22.01
| |||
4.
საქართველოს გეოგრაფია
| |||||
საქართველოსა და კავკასიის მდებარეობა
|
* საზღვრები,ფართობი,ფ.გ.მ. ფიზიკურ - გეოგრაფიული დაყოფა,პოლიტიკურ ადმინისთრაციული დაყოფა,მმართველობის ფორმები,
* ევროპა- აზიას შორის საზღვრის გატარების ვერსიები
|
29.01
| |||
საქართველოს ბუნების კომპონენტები
|
* რელიეფის ძირითადი ფორმები და ტიპები
* ატმოსფეროს ცირკულაციის ძირითადი თავისებურებები.
* ჰავის ძირითადი ელემენტები.
* შიდა წყლები(მდინარეები,ტბები, მინვარები,წყალსაცავები, ჭაობები, მიწის ქვეშა
წყლები.)შავი ზღვა
ფლორა და ფაუნა
|
5.02
12.02
| |||
საქართველოს ბუნებრივი რესურსები
|
* საქართველოს მნიშვნელოვანი რესურსების გეოგრფია.(სათბობ ენერგეტიკული, შავი და ფერადი ლითონები.საშენი მასალები. მინერალური და თერმული წყლები,)
|
19.02
15. 03
| |||
გარემოს დაცვითი პრობლემები.შტიქიური მოვლენები
|
* ატმოსფეროს ,წყლისა და ნიადაგის დაბინძურება,
* მიწისძვრა,მეწყერი,ზვავი,ღვარცოფი,
წყალდიდობა,სეტყვა.
|
26. 02
| |||
ბუნების დაცვა
|
* დაცული ტერიტორიების გეოგრაფია და
ტიპები, შექმნის მიზეზები და მიზნები.
მნიშვნელობა და დაცვის განსაკუთრებული
ობიექტები
|
5.03
| |||
საქართველოს მოსახლეობა
|
* მოსახლეობის რაოდენობა და დინამიკა.
ტერიტორიული განლაგება.
* მოსახლეობის სტრუქტურა.
(სქესობრივ- ასაკობრივი, ეთნიკური,
რელიგიური)
* დემოგრაფიულო და მიგრაციული
პროცესები.
* საქალაქო და სასოფლო დასახლებები.
ურბანიზაცია.
|
12.03
| |||
საქართველოს
მეურნეობა
|
* მრეწველობა, სოფლის მეურნეობა,
მომსახურების სფერო
|
19.03
26. 03
| |||
5.
გლობალური გეოგრაფია
| |||||
გლობალიზაცია
|
* გლობალიზაციის პროცესის არსი და
ცნება.
* გლობალიზაციის ინდექსი და
კრიტერიუმები
* გლობალური პრობლემების სახეები
და მათი ურთიერთკავშირი
|
16.04
| |||
პოლიტიკური ხასიათის გლობალური პრობლემები
|
* მშვიდობა და განიარაღება
|
23. 04
| |||
სოციალურ _ ეკონომიკური ხასიათის
გლობალური პრობლემები
|
* შრომითი მიგრაციები
* კულტურული გლობალიზაცია
* ეკონომიკური გლობალიზაცია
* მსოფლიო ფინანსური ნაკადები
და ცენტრები
|
30. 04
7. 05
| |||
გლობალური ეკონომიკური
პრობლემები
|
* ბუნებრივი და ტექნოგენური
კატასტროფები.
* ბუნებათსარგებლობა და მდგრადი
განვითარება
* გარემოს დაცვითი ღონისძიებები
და ორგანიზაციები
|
14. 05
21.05
| |||
განმეორება
|
* რუკასა და თან დართულ ტესტებზე
მუშაობა
|
28. 05
4.06
11.06
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий